Ik moet morgen voorkomen bij de kantonrechter, en weet nog steeds niet wat ik het best kan zeggen..? aangezien ik geen advocaat heb
Vorig jaar had ik een aantal biertjes genuttigd moest nodig plassen en deed dat tegen de boom. Oom agent betrapte mij en ik ben keihard weggerend om een boete te ontlopen. Helaas werd ik later in de boeien geslagen en zonder mij verzet te hebben afgevoerd naar de cel waar ik de nacht moest doorbrengen. Ze hebben mij verder niet gevraagd om mijn gegevens, Terwijl ik mijn i.d. gewoon bij me had, en toen ze mij vrijlieten hadden ze inmiddels wel mijn gegevens van me overgenomen. Voor het niet laten zien van me i.d. kreeg ik een boete en die heb ik netjes betaald.
Tot mijn verbazing kreeg ik een maand geleden een dagvaarding. en dit werd mij ten laste gelegd:
Hij op of omstreeks 12 december 2010, te Apeldoorn, niet heeft voldaan aan de verplichting om een identiteitsbewijs ter inzage aan te bieden, hem opgelegd krachtens de wet op identificatieplicht, art 2 wet op de identificatieplicht , art 447e wetboek van strafecht.
Mijn vraag is wat kan ik het beste zeggen als ik morgen voor de rechter moet verschijnen. Als ik zeg dat ik dronken was ben ik ontoerekeningsvatbaar en is mijn verhaal niet meer geloofwaardig. En was ik nuchter dan is het raar dat ik ben weggerend. Wie o wie heeft een goeie tip voor me?
Toegevoegd na 13 uur:
Ik ben net terug van de zitting. De eis van de rechter is een boete van 90 euro. Zodra ik die betaald heb krijg ik het geld terug van de boete die ik aan justitie betaald heb. Dat was tevens ook 90 euro.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.