waarom worden sigaretten geviseerd bij preventieve acties en vele andere ongezonde dingen niet?
Sinds kort is roken in de Belgische kroegen verboden bij wet. Sommigen vinden dat prima, anderen niet. De meningen zijn sterk verdeeld, zowel bij rokers als bij niet rokers. Ik rook zelf nagenoeg niet (bij heel hoge uitzondering eens een sigaartje), maar mij stoort het ook niet als anderen roken. Nu zouden er op de Belgische sigarettenpakjes (ook verplicht door een wet) nog gruwelijker foto's komen zodat "mensen worden wakker geschud". Ik vraag me af waarom sigaretten zo geviseerd worden. Op pudding staat bv. toch ook niet "let op, van de kleurstof die hier in zit kan je "deze ziekte" krijgen"? Op sterke drank wordt nergens vermeld "Drinken leidt tot levercirrose". En zo kan ik nog wel een aantal dingen bedenken. Een argument zou kunnen zijn dat je andere ermee schaadt, maar wat dan te zeggen van spuitbussen? of wagens (uitlaat)? of industrie? Ik vraag me oprecht af waarom men daar allemaal aan voorbij gaat bij preventieve sensibiliseringscampagnes.