Hoe moet je omgaan met een stelende collega, en is het eigenlijk wel stelen wat hij doet, in dit specifieke geval?
Op het werk komen regelmatig retouren terug van de klanten. Daar zit normaal gesproken een retourbon bij en de klant krijgt dan zijn geld terug.
Maar regelmatig komen er ook spullen terug van klanten waar geen bon bij zit en waarvan later ook niet meer duidelijk is, bij welke klant het vandaan komt.
Kortom, die spullen zijn schijnbaar van niemand. De klant is niet te achterhalen, en de werkgever hoeft die retour gekomen spullen zonder bon, niet te vergoeden.
Een collega, stopt het in zijn zak; zeggende dat het van niemand is, dus dat hij het gewoon kan meenemen, zonder dat iemand daar nadeel van heeft.
Het is niet van de werkgever, stelt hij dan, want die betaalt er niet voor terug, als zijnde dat het een retourzending was.
Heeft hij gelijk?
Ik wil hem niet verraden, maar hij heeft toch ook geen recht om die spullen zomaar mee te nemen?
En hoe komt het dat er zo weinig toezicht is? En als er spullen "over" zijn, waarom krijgt dan niet iedereen zijn/haar deel, in plaats van die ene collega? En weet "de baas" daar allemaal niks van?
Of is er geen baas?
Die spullen zijn van de klant (zolang er niet terugbetaald is).
De post zal in voorkomende gevallen wel de schuld krijgen en de klagende klant is de pineut.
Fijn voor de reputatie van je bedrijf (en de post): ik ben benieuwd hoe lang dit bedrijf gaat bestaan....
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.