Zie toelichting: Wat zijn je rechten bij een juwelier?
Ik heb 2 weken terug mijn verlovingsring bij een juwelier gebracht omdat deze mij te klein was. Ik wilde weten of het mogelijk was de ring groter te maken en wat dit zou gaan kosten.
Nu had ik een drukke week en heb op donderdag (dagje weg) zaterdag (cursus) en dinsdag (examen op school) een oproep gemist van deze juwelier.
Vandaag bel ik hen terug over deze gemiste oproepen en wordt mij verteld dat de ring klaar is. Ze hebben hem groter laten maken en de kosten zijn 30 euro.
Toen ik over een prijsopgaaf begon wisten ze hier niks van. Echter een paar minuten na dit gesprek werd ik teruggebeld. Ze hadden het er even over gehad en kwamen met de volgende uitspraak: "we hebben u meerdere malen proberen te bellen ivm prijsopgaaf maar u was niet bereikbaar, nu was de goudsmid hier van de week en hebben wij gezegd laat maar groter maken"
Mogen zij dit doen zonder mijn toestemming? (ik had zowiezo de ring groter laten maken, maar voor dit bedrag had ik ook bijna een nieuwe kunnen kopen, en zo zonder mijn toestemming geeft het toch een apart gevoel)
Wat zijn mijn rechten hierin en wat zou ik kunnen doen om eventueel korting oid te krijgen?
En wat zijn hun rechten? Als ik zeg laat maar kleiner maken komt er waarschijnlijk nog een keer 30 euro overheen, mogen zij de ring in retentie houden tot ik wel betaal? Allemaal vragen die hier opspelen.
Graag tips!
Ik begrijp je probleem maar ik vind wel dat je een hoop smoezen verzint om niet te hoeven terugbellen.
U kunt allen niet in onze portemonnee kijken maar ik zal een kijkje gunnen: mijn vriend en ik leven van het GKB en hebben met 2 kinderen in huis beschikking over 80 euro per week. Voor ons waren deze ringen een hele uitgave en we hebben er voor moeten sparen zelfs.
en om voor 30 euro er een heel circus van te maken is de emotie niet waard. desnoods leen je het van een goeie bekende ? over 30 euro of minder doet niemand echt moeilijk lijkt mij
of even uit potje onvoorzien ?
het is misschien niet netjes van die juwelier, maar het had waarschijnlijk ergens anders evenveel gekost dus die uitgave had je toch moeten doen.
misschien kun je tijdens het betalen wel even uitleggen waar je moeite ligt dan zal de juwelier in de toekomst wel wat voorzichtiger zijn
helaas helpt het jouw niet maar toch
En kreeg hier handige tips.
Ik ben naar de juwelier gegaan en heb het hele verhaal nog eens voor gelegd. Gelukkig was de eigenaresse van de winkel aanwezig.
Ik heb uiteindelijk 12,50 moeten betalen.
Dus, alles is opgelost. Ik wil iedereen bedanken voor zijn/haar tips, en antwoorden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.