Wat moet je doen als je vader met levend aas vist?
Ik ben echt boos op hem dan hij dat doet en hij wil er niet mee stoppen. Het is ten strengste verboden. Hem aangeven bij de politie en hem een boete laten betalen gaat me nogal ver.
Heck, zelfs de politie uit je dorp die je gezicht toevallig herkent kan nu je vader in de gaten houden :).
Ik ga mijn vader die welleens 150 km per uur op de weg rijd, ook niet aangeven bij de politie of straffen?
Kom op zeg..
En die dan verwond terug gooien of zelf even in een te kleine emmer bewaren is geen dierenmishandeling?
Als ik een slang had, kreeg deze levende muizen (geen dierenmishandeling, VOER)
Een baardagaam krijgt krekels (geen dierenmishandeling, VOER)
Een vis krijgt een leven visje aan de haak (geen dierenmishandeling, VOER) Je zegt: Het is ten strengste verboden. Maar als hij iets doet wat verboden is, zonder dieren in het spel, dan kan het je niks schelen?
Ik heb liever dat hij helemaal niet vist, maar als hij het dan toch doet, met zo min mogelijk dierenleed. En ik vind het een groot verschil tussen een slang die levende muizen te eten krijgt. Want zo'n muis wordt in één keer doodgebeten. En als een snoek een kleinere vis opeet, is die ook in één keer dood. Maar zo'n klein visje aan zo'n haak kan heel lang pijn lijden voordat het dood is. En kijk, als mijn vader 150 rijdt waar je 100 mag kan mij dat ook heus wel wat schelen. Want dan brengt hij anderen in gevaar. Maar dat hij eens 10 km te hard rijdt of eens wild plast, moet hij helemaal zelf weten.
Maar alsnog blijf ik bij mijn standpunt.
Dit dient als voedsel voor die slang.
Ja, kun je nu zeggen, dat visje dient ook als voedsel voor een grotere vis..
Maar het is niet nodig dat zo'n diertje ook nog pijn lijdt aan een haakje. Bovendien heb ik het idee dat je me steeds onderuit probeert te halen, en dat vind ik best vervelend.
Maar bij mij staat dierenwelzijn in een heel hoog vaandel; zo ben ik bijvoorbeeld vegetarier.
Maar dat maakt niet uit, verder geen bedoeling ermee hoor!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.