Mag onze VvE-beheerder, zonder dat wij als eigenaars hierover gestemd hebben, het beheer van onze VvE overdragen aan een externe beheerder?
Onze beheerder heeft plots besloten de afdeling VvE-beheer te sluiten en draagt de volledige portefeuille over aan een ander beheerkantoor. Zonder de beheerovereenkomst op te zeggen of rekening te houden met de opzegtermijn. Voor mijn gevoel plegen zij contractbreuk. Of geldt dat niet nu de andere beheerder de werkzaamheden voor hetzelfde tarief en voorwaarden overneemt?
Toegevoegd na 34 minuten:
De beheerovereenkomst heeft een wederzijdse opzegtermijn van 3 maanden. Als zij dus, zonder rekening te houden met de opzegtermijn, zouden hebben besloten om het beheer op te zeggen, is zeker sprake van contractbreuk. Het gaat mij concreet om de vraag of je je diensten zomaar over kunt laten nemen door een andere partij.
Het liefst ontvang ik een juridisch onderbouwd antwoord. Het appartementsrecht ken ik zelf op mijn duimpje, dus liever geen adviezen over het bijeenroepen van een vergadering o.i.d. Het gaat puur om de overdracht van diensten aan een andere partij, dus concreet de vraag of dat wel mag.