Ik heb net een boete gekregen voor het rijden door rood licht. Dit heb ik echter niet gedaan! Kan ik hier bezwaar tegen maken en wat zijn mijn kansen?
Wel altijd bezwaar maken! Hebben ze daar ook eens wAt te doen...
Iemand rijdt met valse kenteken platen , herkenbaar andere auto: Boete wordt terug gedraaid.
Iemand rijdt met vals kenteken in "zusterauto"..zelfde model, zelfde kleur... Je hebt een probleem en zult moeten bewijzen dat je er niet was. Doe dan ook aangifte bij de politie dat er iemand met vals kenteken rondrijdt en vraag desnoods een ander kenteken aan. Volledige info vind je (is ook al genoemd in een reactie) op www.flitsservice.nl en tevens is men daar bereid om je wat hulp te bieden bij het schrijven van bezwaar brieven. Helaas is het wel zo dat een eerste bezwaar in Utrecht vrijwel altijd ongelezen wordt afgewezen...dat is kennelijk de opdracht die ze daar hebben...en moet je dus doorzetten naar de rechter. De 2 keer dat ik bewaar heb gemaakt is in beide gevallen het bezwaar bij de officier van justitie, in utrecht dus, afgewezen waarna ik voor de rechter alsnog (en terecht) mijn gelijk kreeg.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.