Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

huurcontract getekend maar spijt?

vandaag getekend gaat 1 nov in maar nu al spijt
kan ik hem nog ontbinden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

in beginsel is het bindend maar je kan aangeven er vanaf te willen zien. als dit niet mogelijk is zou je aan moeten geven dat je het opzegt termijn in laat gaan.

als het goed is staat dit ook in je contract. waarschijnlijk zit je dus even vast aan het contract, maar als de verhuurder een andere kandidaat kan vinden kan het misschien onderling opgelost worden.

ik zou het dus zeker even aankaarten, en voor alle zekerheid een brief schrijven (kopie ervan maken voor eigen gebruik) dat je de huur op gaat zeggen.

morgen dus gelijk even bellen en rond de tafel gaan zitten.

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je in je contract kijken of er in staat voor hoe lang je er aan vast zit. Met beetje pech een jaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opzeggen kan altijd, dient wel een maand voor het einde van de maand gebeuren, je zit dus tot 1 december vast aan de woning.

Misschien dat de verhuurder nog een andere gegadigde had voor deze woning en wil hij van de regels afwijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is om eerlijk te zijn best dom.. Je had er beter over na moeten denken. Waarschijnlijk kan je het niet annuleren, dat is best logisch (contract is contract). Maar je kan het proberen te vragen. ik kan je niet vertellen of het wel of niet mag, dat ligt eraan wat de makelaar zegt. Hopelijk voor jou lukt het! Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
officieel niet, maar wellicht is de huisbaas coulant omdat het nog niet is ingegaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het contract is nog niet ingegaan dus je kan het altijd nog ontbinden. 1 november en later zal het moeilijker worden maar zelfs dan ben je ieder moment vrij om te verhuizen als je een ander beter huis ziet als je het maar een maand (of 2 maanden) van tevoren opgeeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing