Wat zijn de consequenties indien je als mede appartement eigenaar de kosten niet kunt betalen?
In een appartementen complex moeten alle ramen worden vervangen. Er is niet genoeg geld in de pot van de Vereniging van Eigenaren dus moeten alle bewoners € 15.000,- bij te dragen. Niet iedereen kan en wil dit betalen. Hoe zit dit nu precies? Ik weet dat je via de kantonrechter mensen kunt verplichten mee te betalen want ze hadden kunnen weten dat de VVE geen geld had. Maar wat nu als sommigen mensen het niet KUNNEN betalen? Kunnen ze dan het huis uit worden gezet? En wat als ze zelf de ramen kunnen opknappen? Hoe zit dit allemaal?
Ik weet niet precies hoeveel woningen maar ga maar uit van ongeveer 10. Hoezo, maakt dat uit voor het antwoord dan Justme?
boek 5 titel 9 - Appartementsrechten
artikelen 106 t/m 147
De reden dat ik er zo nieuwsgierig naar ben ligt ook in het feit dat ik van de week de rijdende rechter had gezien waarin een dame (die op de bovenste verdieping woonde) het gehele appartement via de kantonrechter kon verplichten mee te gaan betalen met het dak. En ik mij nu dus allerlei vragen begin te stellen. hahaha
En bij de voorbeelden die jij noemt, dak en fundering, kan ik mij heel goed voorstellen dat degene die niet betaalt zijn/huis moet gaan verkopen. Daar kan ik nog eventueel inkomen. Maar bij ramen? Ik heb daar toch nog van niemand een goed antwoord opgekregen, maar we hebben nog even de tijd.
En ja gelukkig, zitten we niet in een dergelijke situatie, je moet er even niet aandenken.
En eh... bedankt voor het meedenken Paulus!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.