Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tot hoe laat mag men thuis een schuurmachine gebruiken? Is dat tot 20 of tot 22u?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Officeel volgens mij tot 22 uur maar het ligt er wel een beetje aan of je kleine buur kindertjes hebt die vroeg naar bed gaan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hier zijn geen regels voor. Men laat dit over aan de betrokkenen zelf. Dus als je op goede voet bent met je buren en tijdig aangeeft dat je voor geluidsoverlast kan gaan zorgen en vraagt of de buren daar geen bezwaar tegen hebben, is er niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag tot 22:00 schuren, vanaf daarna mag het niet meer.

Of er kleine kindjes naast je wonen heeft er officieel niks mee te maken, maar als je je buren te vriend wilt houden zou ik er dan maar wat eerder mee stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit wordt door de gemeente bepaald waarin je woont in hun Plaatselijke Verordening. De norm in de meeste gemeenten is 22 uur.
Ik heb het echter zelf meegemaakt, toen mijn kind nog een baby was, dat een buurman keiharde muziek draaide en nadat ik eerst netjes had gevraagd om begrip voor een huilende baby die niet kon slapen, hij hier vervolgens niets aan wilde doen. Ik heb gewacht tot 21.30 en toen werd ik halfgek en heb de politie gebeld.
Ik liet beide agentes binnenkomen om zelf de herrie aan te horen en een van hen vroeg; "Waarom heb je niet eerder gebeld"? Ik zei toen dat ik dacht dat dat pas zin had na 22 uur. Die agente zei toen dat ik al om 19 uur had kunnen bellen omdat het voor mij en een baby die dan moet slapen wel degelijk burengerucht is (zo formuleerde zij dit toen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag tot 10 uur 's avonds thuis klussen waarbij geluiden vrijkomen die door de buren gehoord kunnen worden en een schuurmachine gebruiken of gaten in de muren boren.
Er is op dit gebied wettelijk helemaal niets geregeld.
En zeker niet in APV's zoals ik in een eerder antwoord tegenkwam.
Hier heeft geen gemeente of wetgever niets mee te maken.
We hebben het hier over ONGESCHREVEN REGELS.
Dit zijn regels die voortkomen uit fatsoen en omgangsvormen.
Er is dus geen enkele dwang mogelijk van bovenaf om te voorkomen dat je klust tot bijv. half elf 's avonds.
Maar iedereen begrijpt dat 10 uur 's avonds een algemeen aanvaard tijdstip is en de meeste mensen houden zich gelukkig aan deze ongeschreven regel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing