Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Veel GVers plukken hun avatar van internet. Bestaat er een kans,dat zij(wij) een claim aan de broek krijgen om het copyright te moeten betalen?

Het is me bekend, dat er ooit een vraag in die richting is gesteld, maar na het zien gisteravond van Radar,waarin werd getoond dat het bedrijf Getty Images de meest belachelijke bedragen vraagt voor het plaatsen van afbeeldingen op websites, is het probleem toch weer actueel geworden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

In de praktijk zal het zo'n vaart niet lopen, want het is nogal een klus om dat copyright aan te vechten, maar in theorie is het ZEKER mogelijk, en dat kan je een bom duiten kosten !

Zo ingewikkeld is het nu ook weer niet om zelf een plaatje ,een foto of een tekening te maken - die helemaal onder je eigen copyright valt - en daar krijg je zeker nooit problemen mee. Bovendien staat het veel persoonlijker.

Mijn avatar was aanvankelijk ook een van Internet geplukt plaatje. Ik heb echter de kunstenares van het schilderij gemaild met toestemming en die gekregen, en een half jaar later het hele schilderij maar gekocht. Da's ook een manier ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat kan. Daarom is het belangrijk dat je zelf de verantwoordelijkheid neemt om dit netjes te doen. Dit staat ook in de voorwaarden / richtlijnen van deze site.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In theorie is dat mogelijk, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk. Ze proberen belangrijkere dingen tot stoppen c.q. geld er voor te vragen en dat lukt ze al niet. Denk hierbij van het (overigens nog steeds downloaden) van muziek en films.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing