Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mogen luidsprekers die per stuk zijn geprijsd wel alleen per paar worden verkocht?

Ik vind het raar dat ze dingen die alleen per paar worden verkocht per stuk prijzen. Heb ik niet het recht er dan gewoon een te kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Ik denk niet dat je ze per stuk kunt aanschaffen. Speakers en dan vooral de betere/duurdere merken zijn op elkaar afgestemd en bovendien is de ene speaker voor links bedoed en de ander voor rechts. .Dat prijzen per stuk heeft er waarschijnlijk mee te maken, dat je je niet in één keer wezenloos schrikt,maar geleidelijk aan aan gaat wennen.
Wat zou je trouwens met één speaker moeten?
Dat heeft alleen nut, als je ook maar één oor hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een product dat per stuk wordt geprijsd is per stuk te kopen.
Het kan namelijk heel goed gebeuren dat één speaker stuk gaat, omvalt of wat dan ook, en dan hoef je er geen twee te kopen.
Het is anders als ze per set geprijsd worden, dan zal je ook een set moeten kopen.
jc54
13 jaar geleden
Nee, dat is aan de verkoper. Hij mag bepalen of hij ze enkel per set of per stuk verkoopt.

Het een en ander is geregeld in artikel 3 van het Besluit prijsaanduiding producten.
In bijlage II van dit artikel staat dat de verkoper alleen verplicht is een prijsaanduiding te geven. Of hij dit nu doet door de prijs te geven per stuk of per set, dat is puur aan de verkoper. Ook mag de verkoper zelf bepalen of hij ze per set verkoopt of los.

Als een verkoper van mening is dat hij er altijd 2 wil verkopen omdat hij de overgebleven box dan niet meer kwijtraakt is iets waar de koper zich dan maar aan moet conformeren. Wil je dit niet, dan ben je ook niet verplicht om het aan te schaffen, dus de verkoper heeft alle recht dit te doen.

Dat het verwarrend is, is een tweede.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing