Is de laatste zin in onderstaande tekst waar? (Te belachelijk voor woorden!)
Alle mannelijke inwoners met de Nederlandse nationaliteit krijgen in het jaar dat ze 18 worden van Dienstplichtzaken een brief. Hierin staat dat ze zijn ingeschreven voor de dienstplicht. Wanneer u een brief ontvangt, betekent dit niet dat u ook in dienst moet. De opkomstplicht is immers opgeschort. U wordt pas daadwerkelijk opgeroepen als de veiligheidssituatie dit vereist en het parlement zijn goedkeuring geeft.
Toegevoegd na 32 minuten:
Iemand vroeg mij waarom ik dit belachelijk vindt maar daar kan ik niet te veel over uitweiden omdat ik al eerder heb gemerkt dat vragen gesloten worden als ze te veel een mening bevatten (wat ik overigens begrijp en logisch vindt), maar ik vindt het belachelijk dat in zo een situatie (een oorlog bijvoorbeeld) burgers gedwongen kunnen worden zich bij het leger te moeten aansluiten.
Maar ik wil dat 'belachelijke' dan wel in een vraag verwoorden: Waarom worden alleen mannen opgeroepen? We zijn toch wel zover dat je dat wanstaltige 'Alle mannelijke inwoners met de Nederlandse nationaliteit' kunt veranderen in 'Alle inwoners met de Nederlandse nationaliteit.'
Dan blijft het naar mijn idee nog steeds belachelijk maar wordt er toch in ieder geval minder gegeneraliseerd.
Ben je daar echt verbaasd over?
Mijn vriendje had die ook gekregen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.