Computerwinkel sloopt PC. Hoe kan ik dit bewijzen en welke rechten heb ik?
Een paar weken geleden heb ik mijn pc naar de winkel gebracht om hem van binnen te laten schoonmaken. Toen ik hem enkele dagen later weer op kon halen, ging hij eenmaal thuis niet meer aan. Door de 'symptomen' weet ik voor 99.9% zeker dat het aan de voeding ligt.
Gelijk teruggegaan naar de winkel, maar die doen niks en ontkennen dat zij het veroorzaakt hebben. Ze wilden de voeding ook niet controleren.
Hoe bewijs ik dit en welke rechten heb ik?
11.1 Voor enige directe of indirecte schade waarvoor - in deze voorwaarden de aansprakelijkheid niet uitdrukkelijk heeft aanvaard zal - niet aansprakelijk zijn, behoudens schade veroorzaakt door opzet of grove schuld/nalatigheid aan de zijde van - . 11.2 klant vrijwaart - te dezer zake tegen alle aanspraken van derden. 11.3 De aansprakelijkheid van - blijft te allen tijde beperkt tot de hoogte van het factuurbedrag van de betreffende levering dan wel het bedrag dat - de klant maximaal in rekening had kunnen brengen. 11.4 De beperking van de aansprakelijkheid zoals bepaald in dit artikel geldt op gelijke wijze voor medewerkers, werknemers en alle andere personen die door - ter uitvoering van de overeenkomst worden gebruikt. 11.5 - is niet aansprakelijk voor het verlies van data of de gevolgschade die daar op volgt op welke wijze dan ook. De klant is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor een deugdelijke back up van deze data. Hieronder vallen onder andere, defect geraakte opslag media en uitvoering van reparaties aan hard en/of software. Schuld of nalatigheid. Tja.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.