Geluid-overlast door leegstandsbeheerders. Hoe er tegen op te treden?
Kleine, na-oorlogse rijtjes huisjes. Worden uiteindelijk gesloopt, vanwege gehorigheid. Meeste woningen nu bewoond door anti-kraak, sommige door 'normale' huurders. Maar een anti-kraak bewoner zorgt voor geluidsoverlast door computer en TV (Joekel, met zo'n bioscoop-effect). Gesprekken helpen niet en anti-kraak organisatie zegt niets te kunnen doen. Is dat wel zo? Organisatie wist immers de reden voor de sloop van de huisjes. Dan is het toch dom om er mensen in te plaatsen die geluidsoverlast veroorzaken? Ik overweeg juridische stappen. Iemand hier ervaring mee?
Toegevoegd na 28 minuten:
....Ik woon er ook voor 22.00 uur, beste mensen. Overlast is overlast. Ook om 13.00 of 17.45 uur......
En waarom is het dom om mensen in die woningen te laten wonen? Het gaat per definitie om een tijdelijke situatie. Daarbij is de antikraak bewoning er juist om erger overlast te voorkomen. Overigens; voor dat besloten werd tot afbraak hoorde je de buren ook. Het lijkt me dan ook heel sterk dat je de buren er uit kan krijgen. Maar stel nou eens dat je succesvol bent en ze met een juridische procedure uit het huis kan krijgen. Hoeveel overlast denk je te gaan hebben van echte krakers? En die krijg je er ook niet zomaar uit. Of dacht je dat krakers niks van zich laten horen?
zij kunnen iemands contrakt gewoon opzeggen
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.