Karpet niet wat we verwacht hadden, ruilen mogelijk?
We hebben pas geleden een duur karpet (> 1000 €) besteld. Het betreft een standaard maat, dus het moest niet op maat gemaakt worden. Nu is het maandag geleverd en we vinden het toch erg tegenvallen in ons interieur. We hadden verwacht dat het heel mooi zou staan, maar helaas is dat naar ons idee niet het geval. We willen het daarom terugbrengen/ruilen en hopen ons geld terug te krijgen. Is dit gewoon mogelijk of gelden bij dit soort producten andere regels?
Toegevoegd na 45 minuten:
Bedankt voor al jullie antwoorden. Na wat beter gezocht te hebben op de site van de betreffende winkel staat er in ieder geval dat je het recht hebt om de aankoop na 7 dagen te ontbinden, dus dat is positief. Zitten alleen nog wel wat haken en ogen aan omdat er ook een punt bijzit waar staat dat de verkoper het recht heeft om het te weigeren als het niet meer in goede staat is of iets dergelijks. Het is uiteraard nog wel in goede staat, maar de verkoper kan natuurlijk moeilijk gaan doen...
Ik ga (waarschijnlijk) morgen gewoon even langs en hoop het dan naar wens te kunnen regelen. Ik laat het jullie nog wel even weten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.