Gister heb ik software gekocht op internet. Ik heb een vraag over de algemene voorwaarden, want volgens mij klopt de zin over 'koop op afstand' niet?
Een soortgelijke vraag is al eerder gesteld hierover, maar dit ging over apps van iPhone. Dit gaat over software (live tv kijken op laptop) die ik gekocht heb, en ik heb een sterk vermoeden dat ik opgelicht ben.
"Het recht om de Overeenkomst te ontbinden welke Klant zou hebben ingevolge de Wet Koop op Afstand, indien en voor zover toepasselijk, kan gezien de aard van de door ons geleverde dienst(en) door Klant niet worden uitgeoefend." ...volgens website waar ik de software heb gekocht.
Heeft deze website gelijk?
Voor zover ik weet van de wet koop op afstand, heb je het recht om het product binnen 7 dagen te retouren.
Op internet kan ik verder niks vinden dat ik in mijn geval geen recht heb op deze wet. In het geval van mobiele telefoon abonnementen die gelijk ingaan e.d. wel.
Helaas kan ik verder, behalve een contactformulier, geen contact gegevens vinden. En geen KvK nummer... Anders had ik ze namelijk allang gebeld. Ik heb al een email gestuurd, maar geen reactie gekregen.
Domme fout, maar die zijn er om van te leren!
Toegevoegd na 6 minuten:
P.s: Het product is al betaald!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.