Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik mij inschrijving bij een woningbouw in een hele andere gemeente als dat ik nu woon?

Mijn ouders wonen in omgeving Alkmaar en ik in omgeving Rotterdam samen met mijn vriend. Nu loopt de relatie al even niet lekker, maar we hebben samen een kind - waardoor ik ervoor wil vechten. Maar mocht het nou zo zijn, dat het niet goed loopt - wil ik graag in de buurt van mijn ouders komen te wonen.

Mag ik mijzelf inschrijven bij de woningbouw in Alkmaar, om zo meer garantie te krijgen op een huisje wanneer het wel mis gaat in mijn relatie?

Groetjes.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Ja hoor dat mag best maar vaak worden mensen uit de gemeente eerder gekozen om een woning te krijgen maar inschrijven mag altijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan, je kan je overal in nl inschrijven voor een huis.
Je kan evt ook proberen bij een partculiere verhuurder maar vaak is dat duurder huren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, dat kan, je hebt een band met die gemeente dus de kans dat je een woning krijgt is aanwezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt je zeker wel inschrijven.
Je krijgt geen voorrang, want je hebt geen economische of maatschappelijke binding. Dat je ouders er wonen telt niet mee.
Ben je er zelf geboren of heb je er langere tijd gewoond? Dan telt dat misschien wel mee, maar dat kan ik niet vinden.
Je bent in hun ogen een Vestiger.
Alkmaar valt onder de regio Noord-Kennemerland.
Zie hieronder alles over hun huisvestingsbeleid.

https://www.svnk.nl/inschrijven/spelregels/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing