Wat gaat er gebeuren na 2 aangiftes van winkeldiefstal?
Er zijn deze week 2 aangiftes van winkeldiefstal door 2 verschillende winkeliers tegen mij gedaan. Ik ben nog nooit met de politie in aanraking geweest en heb er oprecht diepe diepe spijt van. Wat zouden de gevolgen hiervan zijn?Wie heeft hier ervaring mee?0 Ik moet komende week voor verhoor naar de politie.
Nyck ik hoop dat je gelijk hebt, maar omdat het 2 winkeliers zijn ( kantoorboekhandels die samenwerken) ben ik idd bang dat ik voor moet komen. Ik durf het mijn familie niet te vertellen en zal dit alleen moeten dragen!
Dank je voor de lieve bemoedigende woorden. Morgenavond moet ik door de zure appel heen bijten. Ik zie er enorm tegen op. Je hebt gelijk, ik heb middels mijn werk al heel veel goede dingen voor anderen gedaan en met heel veel succes. Daar ben ik heel trots op. Net zoals ik me nu heel diep schaam voor het
gebeurde. De weggenomen spulletjes waren uitsluitend voor anderen. Ik had ze makkelijk kunnen betalen. Het slaat echt nergens op .Het zal heel lang duren voor ik
mezelf kan vergeven. Misschien wel
nooit. In ieder geval bedankt voor de prettige woorden. Ze hebben wel wat tranen opgeleverd, maar dat is al vaker gebeurd deze week...
De pakkans is niet ZO groot, dus twee keer gepakt worden betekent dat je het minstens 20 keer gedaan moet hebben. Dan vraag ik me altijd af hoe diep die spijt zit.....
En ik denk dat ik er even een antwoord van ga maken.
Nee hoor 20x heb ik dat zeker niet gedaan. Kleptomanie is niet aan de orde. Dan zou ik te pas en te onpas overal dingen weghalen. Niettemin is het voor mij onbegrijpelijk dat het gebeurd is en ga ik er wel mee aan de slag met een bevriend psycholoog. Het verhoor is geweest, erg meegevallen, menselijke agent en ik heb begrepen dat het als 1 diefstal behandeld gaat worden.
Dat betekent waarsch idd een boete en dit blijft 4 jaar in juridisch dossier zichtbaar. Ook Nyck, happylife en TegenXinnig wil ik ff bedanken voor alle geruststellende en goede raad en adviezen. Jullie hebben me door deze dagen heen gesleept. Niet dat ik er mee klaar ben, want het zal nog heel lang duren voor ik mezelf kan vergeven...
En jezelf vergeven? Denk dat je goed bezig bent als ik al je reacties zo eens lees, leer er dus van en maak het jezelf niet té moeilijk want vergeet niet dat je géén doodzonde hebt begaan en dat de meeste van ons wel eens iets doms doen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.