Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ongewenst zoenen direct aanranding?

Als je wordt gezoend onder dwang, dan spreken we van aanranding. Maar stel dat ik verliefd ben op een meisje en ik weet niet of ze mij ook leuk vindt. Soms lijkt het van wel, soms slaat de twijfel weer toe. Op een dag besluit ik haar, zo uit mezelf, te kussen. Achteraf blijkt dat ze dat niet wilde en dat ze me helemaal niet op die manier leuk vond. Ik heb haar dus in feite gezoend tegen haar wil in. Maar is dat dan gedwongen zoenen en dus aanranding?

Ps: het lijkt me sterk dat zo'n meisje hier aanklacht over zou doen als het zo was, maar wil gewoon de feiten weten. :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Nee, er is pas sprake van aanranding als jij duidelijk tegen de wil in van de "ontvanger" de opzet had haar onzedelijk te benaderen.

Pas als de wederrechtelijkheid (dus tegen de wil in) duidelijk is, en je stopt dan niet, dan spreek je van aanranding.

Echter, als jij zomaar uit het niets op een meisje afduikt en jouw tong tegen haar huig aandrukt (om het maar even smakelijk uit te drukken) dan is het wel een aanranding. Want dat heeft volgens de zeden niets te maken met samen willen zoenen, maar dat is gewoon een uiting van jouw geiligheid. Je gaat met opzet haar benaderen om aan jouw eigen sexuele drang uit te oefenen en waar je redelijkerwijs van kan weten dat dit tegen de wil van de ontvanger is.

Haar een kus geven, en zij reageert afwijzend, jij stopt, dan is er geen sprake van aanranding. Enige waar jij je "schuldig "aan hebt gemaakt is een "blauwtje" lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

aanranding niet, als dit je eerste keer is, dan kun je hier nooit terechtgesteld voor worden. Het zijn wel ongewenste intimiteiten je kunt dan wel een waarschuwing krijgen (bij de eerste keer). Ga je dit vaker doen, dan kun je in de problemen komen en kan men het inderdaad aanranding noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze een aanklacht indient of aangifte doet dan is het in principe aanranding al zullen er dan wel verzachtende omstandigheden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een random vreemdeling me op straat zomaar gaat zoenen valt dat direct onder aanranding.
Als jij een meisje dat je denkt dat je leuk vindt zoent en ze wil dat niet dan merk je dat op tijd. Ze trekt haar hoofd weg of je krijgt een klap in je gezicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zedenzaken zijn altijd heel moeilijk. Een kus op de mond tegen de wens van de ander in kan vallen onder aanranding. Een ongewenste tongzoen levert zelfs verkrachting op.

Een belangrijk element van zowel aanranding als verkrachting is dat het ongewenst is en dat de dader zich heeft opgedrongen (al dan niet met geweld of dreigingen).
Wederzijds zoenen waar ze achteraf spijt van heeft valt daar niet onder. Dat zou ook mooi zijn als je na een avondje stappen met iemand in bed beland en de volgende dag van verkrachting beticht wordt.
Het maakt verkrachtingzaken dan ook moeilijk te bewijzen want als er geen getuigen zijn en de een zegt dat het wederzijds is en de ander niet, en er zijn geen verdere sporen, dan kan de zaak niet zo makkelijk rondgemaakt worden.

Als jij een kusje probeert te geven en je loopt een blauwtje heb je echt niet zo maar een aangifte tegen je lopen. Zedenrechercheurs hebben het bovendien al druk genoeg om zich met ieder 'blauwtje' bezig te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik zo hier en daar de reactie's lees,kun je eigenlijk nog niet van ongewenst zoenen spreken want je weet niet hoe zij zal reageren.
Voordat je dit wil doen,lijkt het mij het beste als je haar duidelijk laat merken dat je haar leuk vindt,dit kun je doen door het gewoon tegen haar te zeggen en dan afwachten hoe ze hier op reageert.

Zomaar ineens haar vol op de mond pakken zou je beter niet kunnen doen want dit kan ook verkeerd uitpakken,dus daarom kun je beter eerst uitvissen of zij jou ook leuk vindt.
Laat ze merken dat ze niets met jou wil,dan heb je jezelf tenminste niet voor schut gezet door haar eerst ongevraagd te zoenen en het tast de omgang met haar niet zo erg aan als dat je haar ineens vol op de mond pakt.

Vindt ze jou wel leuk,dan kan je het altijd nog proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing