Aanklachten diefstal verjaard na 8 jaar?
Ik werd in 2003 (ong 8 jaar geleden) ingerekend door de Koninklijke Marechaussee voor een kleine diefstal zaak (dat ik niet gepleegd had).
Ik werd weer vrijgelaten over 12 uur (zo ongeveer) en een dagvaarding gegeven.
Ik heb echter nooit op deze dagvaarding verschenen, en vluchtte inmiddels het land uit. Ik heb sindsdien helemaal niets meer waargenomen van de aanklacht, het proces, of de arrestatie.
Ik keerde terug naar NL een paar keer inmiddels, en had toen wel politiecontact. De politie wist echter niks van enige proces, en ze gaven mij ook geen problemen.
Mijn vraag is, is de zaak nu wel verjaard, en hoef ik me geen zorgen te maken? Of kan ik bij verstek schuldig zijn bevonden en tot iets veroordeeld? Hoe zit het?
Toegevoegd na 7 minuten:
Ik mag helaas geen reacties geven want ik heb een of andere vervelende daglimiet bereikt, maar ik was het land gevlucht uit noodzaak.
Ik moest tijdelijk een zieke familielid verzorgen en had eveneens andere verplichtingen waaronder werk, familie, etc etc.
Anders was ik wel in Nederland gebleven.
Toegevoegd na 33 minuten:
Ik kom over 6 uur reageren mensen ivm de daglimiet. Ik heb al een vraag voor een de reageerders hier maar het zal dus moeten wachten. Blijf maar reageren met die goede antwoorden!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.