Mag een kind aan een hondenriem worden uitgelaten?
Is dat wettelijk toegestaan? Komt dat vaker voor?
Echt, ik wist niet wat ik zag vandaag! Een vrouw met een heel klein jongetje, wat nog amper lopen kon, aan een hondenriem.
De riem zat niet bij het jochie om zijn nek, maar vast aan een soort tuigje om zijn lichaam. Neem aan dat de bedoeling goed was. Het kind kon zo niet onverwacht de weg oprennen of in een sloot vallen.
Doen meer ouders dit zo tegenwoordig?
lopen vond ik okay, tot ie zijn eigen weg ging. 1 keer waarschuwen, 2e keer dat ie in de buggy moest als ie niet bij me bleef, en de 3e keer was het scheepsrecht.
al ging ie op zijn kop staan en schreeuwde alles bij elkaar. hij had het heel vlot door. in het park kon ie zijn gang gaan, maar hij wist al heel jong dat er een verschil zat tussen lopen met een spelend karakter, en lopen in de winkels etc. mijn kleine tuig heeft nooit in het tuig gezeten. trouwens, ik heb een hand en mijn kinderen ook. deze kunnen elkaar heel goed vasthouden dus ook hierom was ik niet voor de tuigjes. natuurlijk zijn er wel uitzonderingen zoals in het verhaal hierboven. maar een kind wat kan leren wat de bedoeling is.... die zou het toch niet nodig hebben eigenlijk?
>.<
De effecten, hoe subtiel dan ook, kunnen diep verborgen liggen. @gast74525: Het je in een grote menigte met een lopend hummeltje begeven klinkt mij een stuk stommer als het stellen dat deze vraag stom is.
Het zou wel correcter zijn geweest er direct een paar foto's bij te zetten, zodat een lezer van de vraag niet gelijk denkt aan een riem om de nek (wat natuurlijk absurd zou zijn).
Dielyla nam gelukkig even de moeite om die erbij te zetten. Zónder de toelichting is de vraag inderdaad veroordelend.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.