Glazen deur gesprongen, wie kan ik aansprakelijk stellen?
Een aantal weken geleden heeft mijn pa een glazen deur aangeschaft bij karwei. Een grote glazen deur met veiligheidsglas voor in de badkamer, waarbij het handvat (om hem open en dicht te maken) en de scharnieren nog vastgemaakt moesten worden.
Volledig volgens instructiepapieren aangegeven handelswijze zijn we te werk gegaan, en aangezien ik zeer handig ben (en mijn pa dat vertrouwen in mij ook heeft) zijn we zelf aan de slag gegaan in plaats van dat we dit door karwei hebben laten doen.
De scharnieren hebben we aan het glas vastgemaakt.
We gingen vervolgens de glazen deur op positie brengen, en met een waterpas en potlood wat lijntjes gemaakt waar de boor een gat moest maken in de muur.
Vervolgens om een beetje ruimte te creeren, verplaatste we de deur, en uit het niets.. PATS. de hele deur springt door spanning in duizenden stukjes..
Overmand door de spanning en schrik (ik zit hier nog steeds te trillen) keken we elkaar aan en zeiden de eerste paar minuten niets tegen elkaar om door te laten dringen wat er precies aan de hand was. Ik wist precies wat mijn pa dacht.. en we konden elkaar totaal niet op een fout betrappen, en achten ons ook daarom 100% schuldenloos als het gaat om de vraag of een van ons de fout begaan zou kunnen hebben.
In hoeverre kunnen wij recht halen in het gegeven dat wij een ondeugelijk product hebben ontvangen van karwei? Het gaat namelijk om een deur van €400 .
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.