Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (2)

De behandeling van uw verzoek om uw achternaam te veranderen kost tot 1 september 2011 € 487,50. Vanaf 1 september 2011 kost dit € 835.

Toegevoegd na 4 minuten:
let ook even op de voorwaarden voor naamswijziging; je verzoek moet worden goedgekeurd door de minister van Justitie.

Laatste bron is de brochure over naamswijziging.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha 350 euro extra als het 1 september is geweest, LOL Bedankt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt omdat sinds de jaren 70 het bedrag om je naam te laten wijzigen niet meer is verhoogd, maar dit eigenlijk allang niet meer kostendekkend was voor de overheid. Omdat ze niet in één keer het extreem duur wilden laten worden, wordt het sinds 2006 ieder jaar een stuk duurder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nogmaals bedankt Geroni. Ik was niet van plan om het voor 1 september te doen maar die €835 euro is me net iets teveel voor het wijzigen van 1 letter. En dat het goedgekeurd moet worden is begrijpelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Das een dure tiepvout!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lol duinmayer -> duinmaaier, duimmayer, duinmayen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt nu geschreven als duinmaijer. Ik wil het hebben als duinmayer. Zo schrijf ik het eigenlijk al sinds mijn geboorte en wil dat graag veranderen. Maar goed dat is een hoop geld voor zo'n wijziging :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet ik mijn achternaam Snel dan niv maar snel laten versnderen in Langzaam. Schept een stuk minder verwachtingen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Raamklaza: Wow! Kun jij al schrijven sinds je geboorte?! Nu snap ik waar jij zo beroemd mee bent geworden dat je ooit in de krant kwam ;-) @MSSnel: Lol XD
Het komt in zeldzame gevallen overigens ook voor dat het gratis kan zijn - en ik heb gevallen in de krant gelezen dat de rechter gemaakte onkosten alsnog ging verscheuren.
Wat zulke gevallen dan wel zijn mag jezelf bij de aanvraag ook invullen - maar dit vakje leeg laten kost je dus wel het volle pond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding