Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil graag een luchtbuks hebben maar moet je daar een wapen verguning voor hebben zo ja waar kan ik die krijgen? Of mag het vanaf bepaalde leeftijd

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je moet een goeie reden hebben om een wapenvergunning te hebben. Je kunt niet 'zomaar' een wapenvergunning aanvragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een luchtbuks van 4,5 milimeter mag je ongeacht je leeftijd in bezit hebben, het belangrijkste is dat je er verandwoord mee omgaat. Er zijn mensen van wel 30/40 jaar die die verandwoording niet aankunnen. Nooit op iemand richten/schieten. Helemaal al niet op dieren en er alleen op een baan, schuur of ieddergelijks schieten. Dan kan het erg ontspannend en leuk zijn.

ook bestaat er in nederland de 5,5 milimeter buks, deze is verboden. Dus als je er een gaat kopen moet je hier op letten.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thx nee was ik ook niet van plan gewoon op van die schijven net als op de kermis ;p maar jonger als 18 mag dus ook
Voor aanschaf van een luchtdrukwapen is in Nederland geen vergunning vereist.
Voor ons is alleen een beperkte registratieplicht waarbij alle gegevens in ons bezit
blijven, dus is alleen een legitimatie bewijs voldoende. De wettelijke leeftijd is vanaf 18 jaar.

Het bezit en gebruik op "eigen terrein" is toegestaan mits er geen overlast ontstaat
voor derden. In Nederland zijn er ook geen kaliber- of mondingssnelheidbeperkingen,
alleen zijn de zogenaamde "gelijkende" luchtdrukwapens streng verboden en mede
daardoor zijn een groot aantal luchtdrukpistolen niet toegestaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding