Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag er gerookt worden bij de kapper?

Mijn moeder was naar de kapper geweest en daar werd gerookt, waar ook de klanten waren. Ze zat er middenin en vond het niet leuk.
Het verbaasde me toen ze me dat vertelde, want als je in de kroeg niet mag roken, dan bij de kapper toch zeker niet??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De wet zegt het volgende;

"Sinds 1 januari 2006 heeft elke werknemer, zowel in de openbare als private sector, recht op een rookvrije werkruimte. Sinds die datum mag er niet meer gerookt worden op de werkvloer en in openbare ruimtes. Ook in hotels moeten alle gemeenschappelijke ruimtes rookvrij zijn".

Een kapperszaak, is een gemeenschappelijke ruimte. Er mag hier niet gerookt worden. Er moet een aparte ruimte voor zijn, of buiten. Openbare ruimtes zijn alle gelegenheden die voor een ieder toegankelijk zijn. De kapper is in overtreding.

Nu kun je heel flauw zijn en het melden. Maar je kunt er ook gewoonweg wat van zeggen tegen de kapper. Ik had gezegd, nou bedankt voor de goede zorgen, maar dit was de laatste keer dat ik hier kom ivm met jullie rookbeleid. Of iets dergelijks....jammer dan, want ze zijn een klant kwijt.

Ik vind het persoonlijk belachelijk dat er gerookt wordt in een kapsalon notabene! Gaat lekker in je haar zitten enzo...beetje dom van ze hoor!!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rookverbod#Werkplek_en_openbare_ruimtes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach misschien vinden die mensen het zalig dat ze nog een peukje mogen roken..net als vroeger. Persoonlijk zou ik er ook niet weg van zijn. +

Andere antwoorden (4)

Bij welke kapper was dat? Dat mag natuurlijk niet, er mag bijna nergens meer gerookt worden op de werkplek, er zijn misschien een paar uitzonderingen maar een kapper hoort daar zeker niet bij. Lekker ook als je zelf niet rookt heb je een lekker fris nieuw kapsel met rooklucht er al vast in :<
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi antwoord mrtomaat een + en tja erg vreemd zit je bij de kapper sta je later buiten met fris nieuw kapsel met rook geur
Nee, dat mag niet. De enige manier waarop het toegestaan is, is als iemand aan huis zijn of haar eigen klanten kapt. Sinds 1 juli 2008 mag in kapsalons niet gerookt worden, zelfs al heeft de kapper geen personeel in dienst.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De klanten moeten ook rookvrij kunnnen zitten.
+
Indien het een éénmanszaak is wel. Maar niet echt fris. Zou er nooit meer heen gaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dt mag niet want het is een openbare ruimte.

Kort maar krachtig =]
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding