Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke rechten heb ik als een product niet na behoren werkt ?

Heb vandaag (20.07.2011) een koptelefoon gekocht bij de media markt maar hij werkt niet naar behoren.
Wat zijn mijn rechten ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Een koptelefoon werkt niet naar behoren? Doet ie het niet, mag je hem ten alle tijden met kassabon retourneren, maar als hij niet naar behoren werkt, als in, het geluid bevalt je niet goed genoeg, kun je hooguit weer terug naar de winkel om een andere (betere) uit te zoeken, of je geld terugvragen. Indien mogelijk, ter plekke testen, zo maar een gratis tip.

Als hij defect is, kun je ''er ook op staan'' bij de service balie, dat ie voor je gerepareerd word.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dan mag je hem gewoon terug brengen naar de mediamarkt en moeten ze jou een nieuwe koptelefoon of je geld terug geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja gewoon terugbrengen met bon of uitdraai van de transactie op je bank. Geen genoegen nemen met minder dan een vervanger of restitutie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou als je het bonnetje nog hebt kan je binnen een week terugbrengen of 2weken terug brengen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tegenpartij (in dit geval de Mediamarkt) in gebreke stellen. Bij een zaak als de mediamarkt zullen ze zo moeilijk zijn, geld terug (in de vorm van een tegoedbon) of vervanging van het goed is zeer waarschijnlijk.

"een goede naam komt te voet, en gaat te paard"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het bonnetje nog hebt kun je deze zelfs zonder opgaaf van reden terugbrengen.
"Het bevalt me niet" is al voldoende mochten ze het toch vragen. Vervolgens hoor je je geld terug te krijgen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag het zo terugbrengen. Mijn ervaring van het retourbeleid bij Media markt is super. De rij bij de klantenservice was lang maar ze namen mijn product terug zonder het defect te controleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet naar behoren is een vage klacht. De eerste vraag die de verkoper aan je stelt als je teruggaat is: En, wat werkt er niet naar behoren? Als je dan even vaag blijft als in je vraagstelling ga je met onverrichte zaken de winkel weer uit. Dus iets specifieker svp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing