Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom mag je in de c1000 geen rugtas meenemen maar wel een schoudertas, handtas en zo een sokrt trollie?

ik was net in de c1000 en toen wou een man me er bijna uitsturen omdat ik een rugtas bij me had en omdat ik geen mandje had.

ik kwam van de bieb dus had ik mn tas mee voor mn boeken.
op de terugweg kreeg ik trek in chocola dus ging ik even langs de c1000.
ik ga geen mandje pakken voor een reep chocola.

toen kwam er een man aanlopen "ik heb 2 dingen tegen je te zeggen 1: je mag niet naar binnen met een rugtas. 2: je moet een mandje hebben.
ok ik zeg hem dat ik dat nergens heb zien staan en altijd met een tas de winkel inga en niemand daar ooit een probleem van heeft gemaakt. hoe moet ik anders mijn portemonnee meenemen? hij past niet in mn zak.
toen keek ik even rond en zag dat iedereen een tas bij zich had.
ik vroeg aan die man waarom handtassen, schoudertassen en trolleys wel mee naar binnen mochten.
toen werd ie een beetje boos en.zei hij "als je brutaal gaat worden flikker ik je meteen de winkel uit.

Toegevoegd na 11 minuten:
ik heb al vakantie, dus in mijn vakantie zou ik niet gewoon ff naar de winkel kunnen gaan met een rugtas :s

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (11)

Je mag normaal gesproken best een rugzak meenemen. Echter ben jij 15 en maak jij deel uit van een groep waar deze man veel last van heeft i.v.m. winkeldiefstal.
Dus de volgende keer gewoon een mandje pakken, al is het maar voor 1 item.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou sorry maar die bedrijfsleider was duidelijk gewoon sjacherijnig.

Blijkbaar had ie nogal een vooroordeel over jou dat je een rugzak had, en geen mandje, en het vermoeden dat je wilde stelen ofzo?

En zeker als je dan ook nog die opmerking over brutaliteit om je oren krijgt.

Eerlijk gezegd: ik zou naar het hoofdkantoor bellen en melding maken van dit incident.

De klant is koning, en geen enkel bedrijf hoort zijn klanten op zo'n manier te behandelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is simpelweg een vooroordeel. Je ziet eruit als scholier met een rugzak, scholieren schijnen veel te stelen, dus zul jij ook wel spullen in je rugzak stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat reden is dat ze waarschijnlijk veel last hebben van scholieren die in de pauze naar de supermarkt komen. (winkeldiefstal) Veelal dragen scholieren rugtassen.

Ze mogen niet een bepaalde groep weigeren. Dat zou dan weer discriminatie zijn... Dus dan verbied je toch gewoon een eigenschap die veel voorkomt bij scholieren? De rugzak dus.

Net zoiets als bepaalde kroegen een bepaald soort klanten liever niet binnen heeft. Laten dat soort klanten nu vaak sportschoenen dragen. Met sportschoenen kom je er niet in!

Het is, of je het er nu mee eens bent of niet, wel een creatieve manier om een reden te hebben mensen te weigeren.

Samengevat, het gaat helemaal niet om de rugzak maar om scholieren te kunnen weigeren.

Als ik daar naar binnen ga (heb verre weg het uiterlijk van een scholier) met een rugzak, zal niemand mij aanspreken. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk dat dit niet is uit het oogpunt van diefstal.
Maar stel je voor dat je je onverwacht omdraait of moet uitwijken voor iemand: Met een rugtas op je rug!!!!!!
De gevolgen zie ik zo voor me: Stapels potten, blikken of wat dan ook stoot je dan omver en dan is de schade aanzienlijk.
Alleen had die bedrijfsleider dat wel even vriendelijk kunnen zeggen. (misschien maandagochtend????)
Bovendien geldt in alle winkels: Tassen aan een haakje en daar vallen waarschijnlijk ook rugtassen onder.
Fijne vakantie verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak is het gebruik van een mandje of wagen verplicht in een winkel, ook al moet je maar 1 ding hebben.
Als rugtassen verboden zijn in een winkel (dat beleid mogen ze zelf bepalen), dan moeten ze dat ook duidelijk aangeven bij/op de deur.
Het lijkt er veel op dat het er meer om ging dat je deel uitmaakt van een groep die slecht bekend staat bij die winkel, en misschien hebben ze daar redenen voor. Maar dan is het nog niet erg fair om zo te doen.
Ik zou de volgende keer een mandje nemen en daar de rugtas in doen, en met een stralend gezicht door de winkel paraderen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt aan je leeftijd. Als je op je 80ste met je rugtassie binnenkomt is er niks aan de hand. Ze proberen jongeren (die bekend staan om veel jatten, zeg niet dat ze dat doen) een beetje te weren of in ieder geval te zorgen dat het stelen niet heel makkelijk wordt gemaakt. Probeer het over een aantal jaar voor de grap maar weer eens met je rugtas...het is ook handig om niet in pauze tijden te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, omdat in een rugzak/tas meer in gaat natuurlijk.
Daarnaast behoort dit attribuut bij een groep die veel steelt. Als je je leeftijd dan ook nog mee hebt ben je potentiele verdachte.
Gewoon een mandje pakken voortaan, dan geeft het dragen van een rugding minder problemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nadat ik de meeste antwoorden en reactie heb doorgelezen ontbreekt er maar steeds het feit dat de "huisregels"duidelijk zichtbaar en leesbaar bij het betreden van de winkel bekend gemaakt moeten worden. Dit is een wettelijke verplichting!
Na het lezen van deze regels kan je namelijk besluiten of je wel of niet de winkel binnen wilt gaan voor je boodschappen.

Wanneer dit niet het geval is heeft de vraagsteller volkomen gelijk en heeft hij wel degelijk het recht om een klacht in te dienen. Tenslotte wordt hij gezien als een potentiele dief.

De bedrijsleider of wie dan ook is hier wel degelijk in de fout gegaan.

Even simpel gesteld; je mag niet met een rugzak de winkel in omdat je dan zou kunnen stelen, maar wel met handtassen waarvoor een gemiddelde koffer fabrikant zich niet zou schamen?

Al met al niet zo'n slimme zet van de man om zo met zijn klanten om te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongelooflijk, als die medewerker dat letterlijk zo gezegd heeft, geen tijd meer aan dat filiaal verspillen. Zo, wat buitengewoon grof en ongehoord, wat denkt die man wel?

Een mandje is niet eens ECHT verplicht, (kom nou, mij een beetje eisen stellen terwijl ik geld bij je kom uitgeven?)

Een redelijk mens snapt heus wel dat je voor een reep chocola geen mandje meeneemt

Hopen dat er ook een andere winkel in de buurt is, ik zou hier nooit meer terugkeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wrong Time, Wrong Place.
Niet meer niet minder.

Een goeie stress-test voor jou en ik zou mij niet laten weerhouden om daar nog te gaan winkelen.
Het is voldoende dat die man die dag gedumpt werd door zijn vrouw dat die iets meer prikkelbaar was dan gewoonlijk.
Of misschien heb jij 'toevallig' op een bepaalde manier gereageerd die hem niet goed ligt.
Ach, er zijn zovele mogelijkheden waardoor dit incident zich kon voordoen.
Leuk is het natuurlijk niet maar provoceren of jezelf straffen door niet meer naar die leuke winkel te gaan daar schiet jij zelf ook niet veel mee op hé.

Geef die man het voordeel van de twijfel en let de volgende keer op zijn reactie als jij van harte heel vrolijk goeie dag zegt.
Ik ben er zeker van dat je die man daarmee heel wat stof tot nadenken geeft en dat jij nooit meer kritiek van hem krijgt.
Ik zou vroeger heel anders gereageerd hebben op dit soort vragen doch de ervaring heeft mij geleerd om alle redenen een plaats te geven en om mij zelf elke keer opnieuw heel Bewust Begripvol op te stellen omdat je dan ook veel meer kans hebt dat anderen vanuit een zelfde positie handelen met jou. (= de wet van actie en reactie die ook in het onzichtbare doordringt tot de betrokken partijen)

Succes en pas de Win-Win-slogan van de Intermundiale Glimlach-Ruil-actie in de praktijk toe:
"Niet tevreden Glimlach terug!" (bron: oriconet.com)

Fijn weekend nog!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing