Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn kinderen verplicht om op een naburig speelveld te spelen?

Deze vraag stel ik n.a.v. een andere vraag over prikkeldraad in de tuin en persoonlijk schrok ik van sommige anrwoorden.

Toegevoegd na 1 uur:
Dit vraag ik niet voor mezelf, want ik geniet van iedere lach die ik hoor. En soms maken ze ook ruzie, maar dat is nodig om groot te groeien.
Alleen als volwassene moet je weleens wat bijsturen, maar hebben wij altijd gelijk?
Je kunt soms versteld staan wat die kleintjes allemaal bedenken.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik zou echt niet willen dat een overheid zoiets ga bepalen, maar kwam bij die andere vraar wat vreemde antwoorden tegen, vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Nee, dat is niet zo. Kinderen zijn vrij om te spelen waar ze willen mits dat geen gevaar of hinder oplevert. In de praktijk betekent dat dat elke stoep, elk pleintje een mogelijke speelplek is.
In jouw geval: jammer. Aan de andere kant: zou je echt willen dat de overheid ging aanwijzen waar kinderen mochten / moesten spelen? Dat zou wel ver gaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is niet verplicht, maar als er een speelveld in de buurt is, is het wel de bedoeling dat ze daar gaan spelen en niet bij de buren voor de deur, zodat ze voor anderen geen onnodige hinder of overlast veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dit zijn ze niet, het is een speel#mogelijkheid#. kinderen hebben dus de mogelijkheid hier te spelen als ze hier zin in hebben/voor kiezen.

het heeft helaas geen enkel verplichtend karakter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing