Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag de getuige van je huwelijk een Buitenlands paspoort hebben? Dus de getuige woont niet in Nederland Mag dat?

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Ja dat mag! Das geen probleem. Wel willen ze het van te voren graag even weten bij de burgelijke stand, en ze raden altijd aan om een reserve getuige te hebben, mocht de getuige op een of andere manier verhinderd zijn (aswolk boven ijsland ofzo dat hij niet kan vliegen, probleem met visum...je weet het niet :p) Maar als je gewoon zorgt dat de getuige al paar dagen van te voren in nederland is, loop je nauwelijks meer risico dan met nederlandse getuige (die kunnen ook ziek worden ofzo). Buitenlandse getuigen komt vaak voor op een huwelijk, is geen enkel probleem!

Toegevoegd na 5 minuten:
O ja, het kan zijn dat de gemeente een kopie van het paspoort wil (om de namen op de juiste schrijfwijze in trouwakte te hebben) maar vaak is een kopie via email voldoende, maar overleg dit goed met je gemeente!. Als je googled op 'buitenlandse getuige huwelijk' krijg je veel andere mensen hun ervaring met een getuige uit het buitenland. En ik weet eigenlijk alleen zeker voor Nederland dat het mag, het kan zijn dat het in Belgie anders ligt, ik weet niet waar jij woont.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mag. Mijn zwager was getuige bij mijn huwelijk en die heeft een Duits paspoort en woont daar dus ook. Dit was voor het huwelijk voor de wet als ook het kerkelijk huwelijk geen probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing