Zijn er regels voor een caravan op eigen oprit? Hoe lang mag dat? En wat is normale 'wear en tear' voor een caravan?
Wij wonen in een twee-onder-een-kap-huis. Buren en wij hebben elk een eigen oprit tussen de huizen in. De oprit is net zo breed als de garages (3 meter per woning, samen 6 meter). Buren parkeren hun caravan op hun eigen stukje, maar pal langs onze oprit. Dit is heel lastig als je er naast moet parkeren en er ook nog met z'n vijven met de fiets langs moet.
Ik erger me nogal aan de heilige sleurhut, zeker omdat hij er vaak ook 2 weken achter elkaar staat en wij al die tijd heel voorzichtig moeten doen om geen krassen op dat ding te krijgen. Dat is nu dus gebeurd, ik heb met de autospiegel een minimaal krasje op de fonkelnieuwe caravan veroorzaakt (op het eerste gezicht zie je niks, als je goed kijkt is er een heel klein beetje lak van het bobbeltjesplaat af) en loop volgens buurman nu het risico dat ik op moet draaien voor het spuiten van de hele linkerkant van de hut. Hij ziet ook een deuk.
Heb ik grond om heel boos te worden of moet ik gewoon de knip trekken?
Caravan parkeren op openbare weg, Samenvatting
U mag uw caravan of camper niet langer dan zeven achtereenvolgende dagen op de openbare weg laten staan. Ook aanhangwagens, vouwwagens en dergelijke mogen niet langer dan 7 achtereenvolgende dagen op de openbare weg staan. Over voorschriften voor parkeren op eigen grond niets kunnen vinden.
Met een boze buurman naast jou is het niet prettig wonen .
Zou ik dus niet doen.
Bovendien kun je de dan ontstane beschadiging niet meer verklaren als een ongelukje.
Dat is aan opzet grenzende onkunde.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.