Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik een gepsrek met de rechter?

Zie hier:
Kinderrechter

Het is uiteindelijk de rechter die beslist of een ondertoezichtstelling noodzakelijk is. De kinderrechter leest het rapport van de Raad voor de Kinderbescherming en roept de ouders op om te vragen wat zij ervan vinden als hun kind onder toezicht wordt gesteld. Indien het kind 12 jaar of ouder is dan moet de kinderrechter ook hem of haar oproepen om naar zijn of haar mening te vragen. Als het kind jonger is dan 12 jaar dan hoeft hij het kind niet te horen, maar hij mag het wel. De kinderrechter stuurt dan een brief waarin hij ouders en of kind uitnodigt voor een gesprek. Er hoeft niet geantwoord te antwoorden op deze brief.
Maar met wie moet ik dan een gesprek. Toch niet met de rechter zelf?

Toegevoegd na 6 minuten:
Als het de rechter zelf is vind ik het eng.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Als de rechter je vraagt te kommen heb je een gesprek met de rechter zelf. Dat zijn hele aardige vrouwen of mannen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Deze mannen en vrouwen zijn speciaal opgeleid om met kinderen te praten ze zijn echt heel aardig. Deze rechters zijn echt niet eng hoor.
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden
Toen ik 12 was en vast zat moest ik wel een gesprek met de kinderrechter over hoelang

Ik weet niet of dit in jou situatie ook is mar ik denk het wel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je kan met de rechter zelf in gesprek, maar je hoeft niet bang te zijn want de rechter heeft niet zoals normaal een toga aan maar heeft gewone kleren aan. Bovendien hoef je niet in een rechtzaal te zitten maar zit de rechter gewoon in een kantoorruimte of vergaderzaaltje.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is voor je eigen bestwil dat je gaat. Op die manier kun je jouw gevoelens kenbaar maken aan de rechter zodat hij een goed oordeel kan vellen over de situatie.

Kijk ook eens op youtube - kinderrechter. Hier zie je filmpjes over hoe het eraan toe gaat. Misschien dat je dan wat geruster bent. Je kunt natuurlijk ook iemand meenemen een vriend, vriendin, kennis of een familielid. Ik begrijp dat je het eng vind. Ik zou het ook niet leuk vinden maar zodra het voorbij is denk je vast pfoeh dat viel mee!

Heel veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: