Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn mijn spullen, mijn spullen?

Ik woon nog bij mijn ouders, mijn ouders zitten diep in de schulden en ik ben bang dat ze ons huis gaan leeghalen. Ik heb zelf veel eigendommen ( voornamelijk elektronica) waar ik jaren voor heb gewerkt en gespaard. Is er een manier om mijn eigendommen te beschermen tegen de schulden van mijn ouders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

het is alleen mogelijk in beslagname te laten nemen als je aan kan tonen dat het van jou is. anders hoort het gewoon bij de inboedel en kan je het kwijtraken.

weet niet of je nog afschriften hebt of een kassabon waarmee je je rek nummer aan kan tonen en jij de persoon bent die het heeft betaald? (dat dat het van jouw rek is afgeschreven dus, alleen een kassabon is niet voldoende!!!)

is het niet mogelijk zou ik het ergens anders veilig stellen tot de gevaar geweken is.

succes met je spullen en de vervelende situatie op zich!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Jazeker, als jij kun aantonen d.m.v. aankoopbewijzen dat de spullen aan jou toebehoren, mag een deurwaarder geen beslag op jouw eigendommen leggen, aangezien jij geen schulden hebt, maar je ouders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja door de door uit jouw verdiende geld betaalde spullen op een veilige plek te laten bewaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dmv aankoopbonnen met jouw naam erop kunt bewijzen dat jij idd die spullen betaald hebt, valt er misschien met de deurwaarder te praten. Maar 100% zeker ben ik daar niet van. Bij de belasting iig niet. Misschien kun je beter je spullen zolang bij een vriend parkeren totdat het gevaar geweken is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spullen bij een ander zetten ofgaat dat niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing