Mag een vrouw na verwijdering van beide borsten zich in het openbaar vertonen zonder bovenkleding?
Word hierbij een verschil gemaakt tussen borstverwijdering wegens medische of genderdysforische redenen?
Ik brak alleen mijn hersenen over het bovenkleding-vraagstuk: waar ligt de grens tussen man en vrouw? Waarom kan een man bijvoorbeeld met mooi weer als nu rustig zonder shirt de supermarkt binnen wandelen terwijl een vrouw dat niet moet proberen - zelfs in een BH zou dat niet door de beugel kunnen...
Gaat dit om borsten, dan zou het na verwijdering daarvan geen probleem meer moeten zijn... of wel?
Het zou beter zijn, als de wet eens lekker zou worden uitgedund. Ik denk aan 90%-95% minder regels. Regels op een hoger niveau van abstractie, op hoofdzaken, op effectiviteit, gericht op het doel i.p.v. middel, gericht op de gebruikers i.p.v de uitvoerders. Het is namelijk niet mogelijk een wettenstelsel te maken wat waterdicht is. De reden daarvoor is, dat wetten zijn gebaseerd op cultuur. En cultuur verandert nu eenmaal. Wetten lopen daardoor altijd achter. Hoe meer men regelt, hoe meer details er worden gejuridiseerd, hoe sneller de wet veroudert. Er komt dan opnieuw behoefte aan regelgeving. Zo is de cirkel rond, en ontstaat een hele bedrijfstak, het regelgilde, dat leeft van het vaststellen, uitvoeren, controleren en bijstellen van regels. Dat kost de samenleving vele miljarden per jaar.
En het leidt tot niets.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.