Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb je recht op bedenktijd bij de (online) aankoop van een Prepaid-toestel?

Is er dan ook nog onderscheid te maken tussen de provider (simkaart) en de telefoon?

De telefoon valt namelijk tegen, maar de provider vind ik wel oké.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Iedereen die een online aankoop doet heeft 7 dagen zichtrecht, oftewel bedenktijd. Binnenkort zal dit veranderen in 14 dagen (bron 1).

Binnen deze zichttermijn kun je zonder opgaaf van redenen het product retourneren. Dit geldt niet voor de volgende soorten goederen:
- reizen die u op internet boekt
- tijdsgebonden producten
- producten die u speciaal laat maken
- producten die snel kunnen bederven, zoals eten of bloemen
(bron 2)

Voor diensten die meteen beginnen, is er ook geen bedenktijd.

Jij geeft aan dat je de simkaart al gebruikt hebt. Doordat er hier sprake is van een dienst van de provider, is het niet mogelijk om je simkaart te retourneren.

Voor het toestel heb je in beginsel wel bedenktijd bij de online aankoop. Deze zou je dus binnen zeven dagen retour mogen sturen.

Het slimste is om in deze zaak alsnog contact op te nemen met je provider. Deze kan je precies uitleggen hoe het retourneren in zijn werk zal gaan. Onthou wel dat je niet het gehele bedrag terug zal krijgen, omdat je de simkaart al gebruikt hebt.

Als je dus bijvoorbeeld een simkaart met € 10,00 beltegoed erbij hebt gekregen, mogen ze deze € 10,00 in mindering brengen op het bedrag van het toestel. De 10,00 euro is namelijk gewoon doorberekend in de prijs van het toestel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Heb je het op afstand gekocht. Dus niet in de winkel? Dan heb je recht ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt standaard 7 (of 14, dat weet ik niet precies) dagen bedenktijd onder de Wet Koop op Afstand. Als je besluit de telefoon terug te geven zal je alles terug moeten sturen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt 7 dagen de tijd om je te bedenken volgens de wet kopen op afstand. Dan moet het wel gaan om een product dat niet speciaal voor jou is gemaakt en dat is hier het geval. Dus ja, je kunt nog van je koop afzien. De verzendkosten voor het terugsturen betaal je meestal wel zelf (volgens de wet betaal jij ze, soms is de verkoper coulant).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik betwijfel het zelf een beetje, aangezien de simkaart (bij ontvangst) al geactiveerd is. Op de website van de provider (Hi in mijn geval) staat het ook heel summier aangegeven. 'Als je de bestelling via Hi.nl hebt gedaan, kun je de bestelling binnen de zichttermijn van 8 dagen terug sturen naar: Hi Retouren
Postbus 345
5201 AH DEN BOSCH LET OP! Op het garantiebewijs moet je op de achterzijde aangeven wat de reden van de retourzending is. Was het toestel defect bij ontvangst? Geef dan aan wat precies het defect is. Komt het toestel niet overeen met je bestelling? Meldt dit dan op de achterzijde van het aankoopbewijs.'

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding