Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Toen ik 13 jaar oud was heb ik een domein naam gemaakt, ik krijg nu (op mijn 16e) dus 3 jaar later een aanmaning binnen, wat is nu mijn recht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Als je 13 bent, ben je handels onbekwaam en mogen ze je zonder toestemming van je ouders / wettelijk vertegenwoordiger die dienst niet leveren.
Als je gezegd hebt toestemming te hebben van je ouders moeten zij dat controleren alvorens ze je die dienst leveren. Als je ouders dus aangeven dat je nooit toestemming gehad hebt en de tegenpartij het tegendeel ook niet kan bewijzen kunnen ze je niets maken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je op deze link klikt https://chat.juridischloket.nl/chat/ kun je gratis chatten met het juridisch loket. Zij kunnen je nog meer duidelijkheid geven over je vraag. Als je op de link klikt zie je de openingstijden van deze chat. Tijdens de openingstijden op dezelfde link klikken geeft je toegang tot een gratis chat gesprek met 1 van de juristen.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dit geval moeten je ouders contact opnemen met het bedrijf en uitleggen dat jij als minderjarige handelsonbekwaam was bij het aangaan van de overeenkomst. Zij kunnen het bedrijf vragen om de overeenkomst op grond daarvan te vernietigen.
Pieter2011
13 jaar geleden
Je ouders zullen moeten opdraaien voor de kosten. Hoe ze dat verder met jou regelen is aan hun.
ronron1212
13 jaar geleden
Je ouders kunnen de overeenkomst vernietigen. Zij kunnen dit doen door een brief te sturen waarin ze melden dat

•de zoon 13 jaar was
•zij niets van de overeenkomst wisten
•de zoon geen toestemming had
•zij daarom de overeenkomst vernietigt krachtens artikel 1:234 BW
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing