Hallo alleemaal, Ik heb een vraag over afgekeurd worden tijdens werkloosheid.
Ik heb ongeveer 13 jaar gewerkt en nu al ongeveer 8 maanden ben ik werkloos en ontvang WW uitkering. De laatste maanden heb ik erg last gehad van mijn ziekte en dat ik in overgang fase ook ben. Ik ben zelf te laat achtergekomen dat ik zowel mentaal als lichamelijk afgekeurd ben. Dit is pas twee weken geleden door mijn huisarts en een psycholoog bevestigd. Van ze mag ik niet meer werken gezien ook zeer weinig energie heb door mijn ziekte. Ik heb het nog niet aan UWV gemeld gezien ik dacht dat het beter gaat met mij en waarschijnlijk kan ik weer een baan vinden. Nu denk ik dat ik het voorlopig niet aan kan. Daarom mijn vraag is hoe het verder gaat mijn mijn uitkering. Ik mag nog tenminste 1.5 jaar WW uitkering krijgen maar van andere kant moet ik ook dan zoeken naar werk van UWV. Dus ik ben bang dat als ik een baan vind en dat ik niet kan en mijn WW uitkering ga verliezen. Nu mijn vraag aan jullie hoe ik dit het best kan regelen dat dit van WW naar ZW uitkering gaat (en of dit kan/mag zo) zodat ik mijn uitkering niet verlies wat ik zonder niet kan. Alvast bedankt voor jullie hulp. Groeten, Mary
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.