Deurwaarder voor boete die ik nooit binnen gekregen heb ?
Ik kreeg vandaag een brief van een deurwaarder in mijn brievenbus. Ik heb in mijn leven ooit twee boetes gehad. Één voor het links afslaan war het niet mocht (van een BoA) en die heb ik dan ook direct thuis betaald en de ander voor het niet werken van mijn achteruit rij lichten (van de politie) waar ik nog op zat te wachten. Ik heb de laatste boete nooit binnen gehad anders had ik deze wel betaald aangezien hij "maar" 60 euro was. Nu krijg ik een deurwaarder die wilt dat ik 260 euro betaal omdat ik te laat zou zijn. Wat zijn mijn rechten en wat kan ik hier tegen doen ? Ik kan dit geld namelijk op dit moment niet betalen en om het op z'n Hollands te zetten voel ik me ook wel een beetje genaait.
Alvast bedankt!
Toegevoegd na 43 seconden:
De laatste boete was overigens zo'n jaar geleden.
Toegevoegd na 3 dagen:
Ik heb dus gebeld naar de deurwaarder en hier werd mij verteld dat ik een brief moest schrijven naar de officier van justitie. Het ging uiteraard ook om de boete waar ik op zat te wachten, het niet werken van achteruit rij lichten t.w.v. €30,-. Ik heb de bekeuring in September gehad en de auto begin Januari verkocht omdat deze te klein werd. Er word dan ook verwacht dat de bekeuring naar de nieuwe eigenaar is gestuurd van mijn oude auto. Desalniettemin weiger ik uiteraard om de bekeuring te betalen en wacht hierbij dan ook op antwoord van de officier van justitie.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.