Heeft aangifte doen in mijn situatie wel ''zin''?
Ik werk voor een zorgorganisatie in de nachtdienst,waar ik bepaalde routes moet rijden en op alarmeringen van cliënten moet reageren.
Ik ben een paar weken geleden in mijn nachtdienst belaagd door een paar jongens,belaagd in de zin dat ze me eerst toeriepen (daar werd ik nog heet nog koud van),maar later na een paar minuten geroep riepen ze dat ze er wel even aan kwamen,dat nam ik niet serieus en liep gewoon kalm door.
Maar het was wel serieus en ze kwamen er wel aan,van twee kanten,zodat ze mij in konden sluiten.
Op dat moment wist ik dat het serieus was en ben toen iets harder gaan lopen.
Ik kon op tijd bij een cliënt naar binnen gaan,maar de jongens bleven in de buurt rond lopen en fietsen en steeds naar binnen kijken bij mijn cliënt waar ik op dat moment was.
Ook kwamen ze bij de cliënt naast het huis.
Ik ben gewoon mijn werk gaan doen,maar ik was erg bang want ik moest ook weer weg.
Heb gelukkig de beveiliging van mijn werk kunnen bellen,en die zijn best snel gekomen.
De jongens waren ineens weg.
Ik ben toen onder begeleiding weer naar mijn auto gebracht en ben weer mijn weg kunnen vervolgen.
Ik was op het moment dat het gebeurde wel erg bang en voelde me echt serieus bedreigd.
Ook de dagen erna moet ik toegeven er last van gehad te hebben.
Nu heb ik hier met mijn leidinggevende gesprekken over gehad,en die gaf aan dat ik er over na moest denken om hier aangifte over te doen bij de politie.
Maar heeft dit zin? Wat kan de politie hier nog aan/mee doen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.