Nekslijtage + Hepatitis b drager, mogen zulke ziekte patient zwaar dingen sjouwen en tillen?
Vandaag 31/05/2011 moet ik voor mijn begeleider/voorman aan het plakken voor een potjes,en als volle krat heeft bijgevuld,weegt ongeveer 15 kilo per krat,en niemand kan mij helpen,omdat iedereen hebben problemen met haar lichamelijke beperking,ik durf ook niet te vragen,dus ik probeerde ongeveer 15 kratten te dragen en dan opstapelen op een pallet.
In tussentijd voel ik beetje hoofdpijn en oorsuizen,ogen was ook moe!
Ik ben paar keer tegen mijn werkleider en werkconsulent,bedrijfarts heeft gezegd,dat ik pijn heeft gevoeld na de sjouwen, dragen en tillen.
Waarom laten ze mij weer aan zo genoemde werkzaamheden doen,ik werk bij de Werknemers Sociale Werkvoorziening(WSW bedrijf).
Waarom houden de werkleider en voorman niet rekening met de herindicatie van mijn persoonlijk(aanpassing om te kunnen werken).
De belangrijkste aanpassingen zijn:
Niet zwaar tillen of dragen.
Schroefbewegingen maken met hand en arm vermijden.
Niet te lang lopen en/of staan tijdens het werk.
Vaste,bekende werkwijzen.
Geen afleiding door activiteiten van anderen.
Geen veelvuldige storingen,onderbrekingen,deadlines of productiepieken.
Een aangepast werktempo.
Speciale begeleiding op de werkplek die u hulp biedt bij het oplossen van sociale problemen en evaluatiegesprekken voert.
Mijn vraag is: Wie kan mij helpen om dit soort problemen te voorkomen.
En hoe kan ik tegen houden,en durf niet mondelingen tegen mijn voorman en werkleider te vertellen,wat nu?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.