Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn de boetes in London echt zo hoog?

Ik was in London. Daar viel me op hoeveel bordjes er overal staan en hangen waarop staat welke boetes er kunnen worden opgelegd.

Die boetes zijn torenhoog.

Achterop de bus: "Het rijden op de busbaan wordt bestraft met een boeten van £ 80".

Onder een verkeerslicht: "Door rood licht rijden wordt bestraft met een boete van £ 160".

Aan een lantaarnpaal: "Over de stoep fietsen wordt bestraft met een boete tot £ 250".

£ 250 boete - ook voor een tienjarig kind dat op de stoep fietst omdat de straat te gevaarlijk is?

Worden zulke enorm hoge boetes echt gegeven?

Picture for question
Cryofiel
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In nederland mogen kinderen tot geloof 12 jaar ofzo wel op de stoep fietsen, misschien is dat daar ook zo??

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voetganger geen voorrang geven in NL is ook al € 186, bellen achter het stuur is ook zoiets, terwijl dat in de UK (dacht ik) minder duur is...

Bepaalde boetes zullen in de UK best hoog zijn. Daar bovenop werken ze met een puntensysteem. Boete 'tot' hoeft niet te betekenen dat als je kind op de stoep fietst, je een boete van 250 zult krijgen, het kán. Dit zal alleen worden gegeven als je verkeersveiligheid in gevaar brengt, of mensen van hun sokken fietst, net als in NL btw. Een agent zal een kind van 10 geen boete voor fietsen op het trottoir geven als jij er naast loopt, of als het op de straat gevaarlijk is. Het zijn waarschuwingen dat het kán...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De hoge boetes kent Engeland en Londen al jaren. Evenals de bordjes met de bedragen erop. Maakt volgens mij niet echt veel indruk meer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding