Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik vermoed dat iemand mijn mail leest,wat nu?

Zonder toestemming stiekem naar iemand prive hotmail of e-mail leest,wat kan ik verder doen of bij welke stichting kan ik aangifte doen?

Mijn vraag is: wat nu en zijn ze schuldig als weet wie mijn e-mail stiekem via hun computer inloggen op mijn e-mail adres of hotmail.com.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

men zal waarschijnlijk zeggen dat je beter op je gegevens moet letten. dus net zoals in de reactie staat moet je gewoon je wachtwoord veranderen. tot dat het ophoudt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal zou het moeten stoppen als je je wachtwoord verandert. Als je denkt te weten wie de dader is kan je aangifte doen bij de politie. (in België is dat toch zo)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand mag niet zomaar je email lezen. Dat is een schending van het briefgeheim en strafbaar. Je kunt er aangifte van doen, maar dan is het wel zo handig dat je weet wie het doet.

Hoe het bij Hotmail zit weet ik niet, maar bij Gmail kun je kijken vanaf welke IP-adressen er op je account is ingelogd. Als Hotmail ook zo'n functie heeft, heb je wellicht een aanknopingspunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon zo snel mogelijk je wachtwoord veranderen. En kies dan een sterk wachtwoord (hoofd- en kleine letters, cijfers)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik raad je aan om eens goed bij jezelf te rade te gaan waar je dat vermoeden op baseert. Het is natuurlijk mogelijk dat iemand jouw wachtwoord op de één of andere manier heeft gepikt. Maar dan zou het moeten ophouden als je je wachtwoord verandert. Als je dan nog steeds het gevoel hebt dat ze je mail lezen, dan zou ik je aanraden om de oorzaak ook eens bij jezelf te zoeken. Heb je een lichte paranoia? Praat er eens met een goede vriend over, of met de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing