Mogen mijn ouders woonkosten van mij "eisen"?
Ik ben zeventien jaar, en ze willen ong 100 euro per maand van mij als ik thuis blijf wonen. Ik vraag mij af of dit mag. Bij meerderjarige mag het wel, maar ik ben minderjarig. Hoe zit dat precies?
Ik rond als het goed gaat over paar weken mijn havo af.
PS ik hoef geen persoonlijke opmerkingen, over dat ik lui ben of gierig. Ik heb gewoon nog geen geschikte opleiding kunnen vinden ;)
Toegevoegd na 11 minuten:
Ik heb geen werk, geen "vast werk", het is seizoenswerk. 4 euro per uur.
Je had je al maanden geleden met de aanmeldingen moeten beginnen (let op dat aanmelden niet het zelfde is als inschrijven; dat doe je idd pas na het halen van je diploma maar je DUO inschrijving en aanmeldingen moeten ruim daar voor al rond zijn om je te kunnen inschrijven voor het eerste jaar). En ja: ik duf te zeggen dat je wel lui bent. Er zijn geen honderden HBO's in Nederland (en als je MBO wil doen dan zou je niet ver hebben hoeven fietsen voor een open dag). Je hebt als het goed is ruim een jaar gehad om je te orienteren en je aan te melden. Dat je dit niet gedaan heft heeft niks te maken met geen keuze vinden. Je bent geen kind meer dus tijd om je verantwoordelijkheid te nemen. De regels voor studeren worden met het jaar strengen dus je hebt alleen jezelf er mee.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.