Moet de gene voor de kosten opdraaien voor het onderzoek van welke computer een opmerking komt als die opmerking niet wettelijk strafbaar is?
Het is een beetje een vage vraag, hier komt de uitleg: Ik ben een scholier van de middelbare school. Vorige week kwam er bij ons op school een schrijver die een lezing hielt. Aan het eind zei hij dat je op zijn site in zijn gastenboek mocht schrijven. Iemand van onze heeft in dat gastenboek een vreselijke opmerking gezet. Onze afdelingscoördinator kwam bij ons in de klas om dit te vertellen. En zei dat je 2 mogelijkheden hebt:
1. Je vertelt dat jij het hebt gedaan tegen hem dus.
2. Ze gaan een onderzoek starten wie dat gedaan heeft (eigenlijk van welke pc die opmerking is verstuurd) en dus je krijgt straf en je betaalt de kosten, duizenden euro's.
De opmerking is NIET strafbaar. Dus moet degene die dat gedaan heeft dan voor de kosten opdraaien. De opmerking is niet strafbaar en de dader vraagt niet om dat onderzoek. Moet hij dan toch voor de kosten opdraaien? Kan me niet voorstellen.
Toegevoegd na 3 uur:
Oké even ter informatie, ik vroeg het me alleen af, ik heb het zelf niet gedaan, en ik weet niet wie het wel gedaan heeft.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.