Bij de politie is het mogelijk om aangifte te doen van een bedreiging, zijn er criteria voor aangiftes tegen bedreigingen?
Ik ben vandaag, door een bekende, op straat bedreigd met dat ik 'een kogel door mijn kop krijg'. Diegene kwam naar me toe en had een heel verhaal over dat ik fake accounts op hyves maak om dan te zeggen dat haar foto niet mooi is ofzo, toen ik zei dat ze maar moet bewijzen dat ik erachter zit kreeg ik te horen dat ik "op moet passen of anders een kogel door mijn kop krijg", met een naar eigen voorhoofd wijzend gebaar. Probleem is hier dat ik dit niet kan bewijzen, er waren geen getuigen bij.
Eerder heb ik een aangifte gedaan tegen een meisje dat 'zij moet dood' op mij gericht in een krabbel naar een ander meisje had geschreven, zij werd dan ook drie weken na de aangifte verhoord. Bij deze bedreiging had ik wel bewijs: een screenshot van de krabbel.
Kan ik aangifte doen tegen de bedreiging met de kogel, ook al heb ik geen bewijs?
(het politiebureau is morgen wegens 5mei waarschijnlijk dicht, en een stap naarbinnen maken is best groot...)
Extra aanvulling: ik ben door diezelfde persoon 1,5 maand terug ook op straat uitgescholden voor 'kankerhoer' en een jaar geleden was ze samen met een vriendin van haar hier in de buurt, waar die vriendin van haar, die ik overigens niet ken, me een vuist in mijn rug gaf. Hier heb ik geen aangifte tegen gedaan. Ik heb >7jr geleden met de eerste persoon op school gezeten, waar ik al problemen had, maar ik scheld, bedreig niet terug en pak haar zeker niet fysiek terug.
Toegevoegd na 20 uur:
Melding bij politie gedaan!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.