Welke schadevergoeding kan ik redelijkerwijs vragen voor verfspetters op mijn fiets? (zie foto's)
Ik stal mijn fiets in de afgesloten stallingsruimte van het station (daar passen tientallen fietsen in).
Nu heeft ProRail die stallingsruimte geheel gerenoveerd. Daarbij zijn ook de muren en plafonds gewit.
De schilders hebben de gestalde fietsen niet goed afgedekt. Daardoor is mijn fiets nu van voor tot achter bedekt met kleine witte verfspetters. Schoonmaken is niet goed mogelijk, want de spetters zitten werkelijk overal.
De fiets rijdt nog prima, maar dit is natuurlijk niet mooi.
De fiets is nog net geen jaar oud (nieuw gekocht in mei 2010).
Ik heb van ProRail een schadeformulier gekregen. Daarop moet ik het schadebedrag opgeven.
Wat is nu een redelijke schadevergoeding?
Toegevoegd na 2 minuten:
(Klik op het plaatje voor een vergroting. In sommige browsers moet je daarna nogmaals op het plaatje klikken om het in de oorspronkelijke grootte weer te geven.)
Toegevoegd na 1 week:
Ik heb de fiets naar de fietsenmaker gebracht. Die heeft er een verzekeringsexpert naar laten kijken.
De verzekeringsexpert gaat het nu met de verzekering van ProRail uitvechten.
Volgens de fietsenmaker heb ik via deze weg meer kans op een fatsoelijke schadevergoeding dan wanneer ik zelf een claim zou indienen.
Ik laat wel weten wat de uitkomst is.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.