Is dit de normale gang van zaken bij de politie en wat kan mijn straf zijn?
Een tijdje geleden heb ik op een Chinese website waar ik op zoek was naar extra batterijen voor mijn telefoon bij de bestelling ook 2 balletjespistolen gedaan omdat ze zo goedkoop waren en ik wel eens wilde weten hoe die dingen nou echt werken.
Toen alles bezorgd was (onaangeroerd door de douane) vond ik de kwaliteit van de pistolen wel erg slecht en heb ik ze op marktplaats gezet om te kijken wat de gek ervoor wilde geven.
Door deze domme zet stonden er afgelopen zaterdag 2 agenten op de stoep die met mij over die advertentie wilden praten. Ze hadden een kopie van de advertentie bij zich, legden uit dat het hebben van- en het verkopen van- dit soort pistolen strafbaar is en namen ze in beslag. Ze noteerden mijn gegevens maar ik kreeg geen proces verbaal. Ze vertelden dat ze me zouden bellen voor een afspraak om een verklaring af te leggen op het bureau. Maar tot vandaag ben ik nog niet gebeld en zit in onzekerheid. Ik heb geen idee meer hoe ze heten en ik heb ook geen contactgegevens o.i.d. van ze gekregen.
Ik vroeg me af of het gebruikelijk is om de boel op deze manier af te handelen
Daarnaast heb ik me best wel bang laten maken door wat er op internet staat qua straffen. Je komt absurd hoge bedragen tegen (7600 euro bijvoorbeeld voor het in bezit hebben van)
Maar ook persberichten over mensen die met zo'n pistool op straat hebben lopen schieten en daarmee mensen hebben afgeschrikt en er met een boete van 150 euro vanaf zijn gekomen
Heeft iemand tips/antwoorden
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.