Heb hier een boeten voor gekregen, kan/mag dit? En waar kan ik de wet hierover terug lezen?
Stilstaan op de stoep/inrit met alarm lichten omdat iemand even moest pinnen. Zelf nog aanwezig in de auto.Maximaal 2minuten daar gestaan(Door de politie 15minuten).
Het verhaal:
Ging vandaag met mijn vriendin en wat andere mensen gezellig naar de kermis, maar we waren wat aan de laten kant maar daarbuiten heb ik mezelf keurig aan de snelheid gehouden. Mijn vriendin moest even pinnen, bij ons in het dorp mijn auto op een oprit/half-stoep even neer gezet, alarm lichten aan en mijn vriendin verlaten de auto om even te pinnen. Ongeveer 30+/- seconden later kwam de politie naar mij toe gelopen. Ongeveer 60+/- later kwam mijn vriendin terug gelopen en de agent was hier al een proces-verbaal voor aan het uitschrijven. Er was op dit moment geen ander verkeer op de weg, behalve de politie die opeens uit het niets kwam, en de stoep werd niet gebruikt. Verderop wat hangjongeren op het plein maar dat was zeker op 50meter afstand, en ze waren niet aan het lopen maar daadwerkelijk aan het lopen. Ik moet er wel bij vertellen dat er een parkeer plek aanwezig was aan de "anderen kant" van de weg, maar door de haast daar niet naar gekeken. De boeten bedraagt 70 euro, kan ik in hoger beroep gaan?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.