Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Woonadres uitschrijven zonder inschrijven nieuwe woonadres

Ik will graag weten of ik mij kan uitschrijven van de woonplaats waar ik momenteel woon. Zonder dat ik een nieuwe woonplaats beschikbaar heb, dit is om persoonelijke redenen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
16K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, volgens mij niet. De gemeente mag je niet uitschrijven als je niet elders wordt ingeschreven. Dat zou betekenen dat je dakloos bent.

Ik kan me zo voorstellen dat er redenen zij dat je niet getraceerd wilt worden door bepaalde personen. Maar dat is o zo moeilijk. Je post moet worden doorgestuurd. Belastingpapieren moeten het nieuwe adres hebben etc.

Mogelijk kun je een via via doen. Ergens bij een kennis/familielid laten inchrijven, maar de persoon kan dan moeilijkheden krijgen met het begrip onderverhuur of samenwonen ivm belastingaangifte.

Moeilijk hoor! Misschien heeft iemand anders een idee?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
regelgeving is zoals zo vaak tegenstrijdig. in principe is een gemeente verplicht je uit te schrijven met de codering vertrokken bestemming onbekend.maar veel overheidsinstanties geven niet zoveel om burgerrechten wat dat betreft, dus mogelijk dat er lastig gedaan wordt. paardenmiddel zou zijn je in te schrijven op n illegaal adres en na verwerking zelf melden dat t niet klopt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding