Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tijdelijk een huisje huren, tot ik in mijn nieuwe woning kan betrekken, moet ik mij dan inschrijven in deze (tijdelijke) gemeente?

1 juli ga ik in een nieuwe woning betrekken, alleen ben ik nu genoodzaakt om tijdelijk een huisje te huren.

Ik betrek nu voor net iets minder dan 3 maanden een huur huisje op een vakantiepark, moet ik mij dan ook inschrijven in die gemeente?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
4.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja dat moet, waar je woont moet je ingeschreven staan.
Wij hebben dat ook gedaan een paar jaar geleden en het is ook heel handig om je post dan doorgestuurd te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij nog gewoon je post kunt ontvangen op je oude adres zou ik die moeite helemaal niet doen. Officieel zul je het moeten doen maar als jij 3 maanden op vakantie gaat schrijf je je toch ook niet in?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Informeer bij verhuurder van vakantiepark. Vaak is het officieel alleen toegestaan om op dit soort parken 'tijdelijk' te verblijven. En kan je dus niet inschrijven op dit adres.

Waarschijnlijk verblijf je als 'onderverhuurder'.
Dan is de oplossing dat je 'vergeet' je uit te schrijven op oude adres en per 1 juli inschrijft op nieuwe. Let wel officieel niet toegestaan.

Om geen slapende honden wakker te maken. Geef je 'tijdelijke' adres niet aan iedereen door, maar maak gebruik van TNT doorstuur service bij verhuizing. 3 maanden wordt je post van je oude doorgestuurd naar je nieuwe postadres.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding